Lehdistötiedote, 9.6.2023, julkaisuvapaa heti

Myönnetyt apurahat keväällä 2023

Kouvolan Aikuiskoulutussäätiö on yleishyödyllinen, voittoa tavoittelematon säätiö, jonka tarkoituksena on ylläpitää ja tukea aikuiskoulutusta Kouvolassa. Tarkoituksen toteuttamiseksi säätiö on ammatillista koulutusta järjestävän Kouvolan Ammattiopisto Oy:n osa-omistaja Kouvolan kaupungin kanssa. Säätiö järjestää myös aikuiskoulutusta tukevaa ja siihen läheisesti liittyvää työtoimintaa tiiviissä yhteistyössä Kouvolan Ammattiopiston kanssa. Kuntouttavan työtoiminnan työpäiviä on noin 500 kuukausittain.

Kouvolan Aikuiskoulutussäätiö on myöntänyt ensimmäisen kerran apurahoja syksyllä 2022 aikuisten ammatillisiin opintoihin Kaakkois-Suomen alueella. Vuoden 2023 kevään hakukierroksella myönteisen päätöksen sai 20 opiskelijaa. Myönnettävän apurahan suuruus vaihtelee 300-600 euron välillä. Apurahahaku toteutetaan kaksi kertaa vuodessa ja tuleva hakukierros avataan syys-lokakuulla 2023 säätiön nettisivujen kautta.

Lisätietoja:

säätiön asiamies Anneli Savolainen, 0400-930373